Шукати в цьому блозі

Усе для підготовки до ЗНО



Приклади з літератури для написання власного висловлення на ЗНО з української мови і літератури  
              Власне висловлювання
Якісне виконання всіх тестових завдань може забезпечити вам лише 180 балів із 200. Власне висловлення ― це 20 балів, які суттєво вплинуть не лише на результат загалом, але й на ДПА зокрема.
 Отже, читайте уважно, як написати гарне власне висловлення і вибороти 20 балів за 45 хвилин!
Порада перша:щоб підготуватися до власного висловлення якісно, необхідно знати структуру, чіткі вимоги та критерії оцінювання власного висловлення. Почнемо у зворотному напрямку, адже в кінцевому рахунку нас цікавлять бали!
 Зверніть увагу!
Якщо робота не відповідає темі, її оцінюють у «0» балів, робота менше 100 слів ― «0» балів.
Детальніше можна подивитись тут: критерії оцінювання власного висловлювання.
Порада друга: уважно прочитайте текст і дайте відповідь на питання.
Прочитайте наведений текст: Основну частину свого часу людина витрачає на виконання соціальних обов'язків — трудових, навчальних, сімейних тощо. Тому, коли видається вільна хвилинка, багато хто просто байдикує, наприклад бездумно перемикає телеканали або безцільно блукає просторами «світової павутини», забуваючи, що час життя невпинно спливає.
Викладіть Ваш погляд на проблему: Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?
Дайте відповідь на питання: «Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?»
Зверніть увагу!
Що робити, якщо немає питання, а є лише стверджувальне речення?
Викладіть погляд на проблему: Людина ― коваль своєї долі. 
Від цього Ваш твір не має змінювати структуру!
Ви маєте погодитися або спростувати наведену думку.
Порада третя: зразкові твори (приклади власного висловлення) в Інтернеті чи збірнику зазвичай штучні та відредаговані майстрами слова з багаторічним досвідом викладання. Тому структуру власного висловлення будемо розглядати на прикладі учнівського твору.
Викладіть погляд на проблему: Людина ― коваль своєї долі.
1. Теза 
На мою думку, ця тема завжди була і буде актуальною, і я з нею безумовно погоджуюся. Люди часто звинувачують «долю» у своїх невдачах і поразках. Але якщо проаналізувати проблеми багатьох, то можна помітити, що тільки вони винні в тому, чого не досягли. Так само і з щастям,  саме людина ― коваль своєї долі.

Коментар: теза має містити мовні кліше (на мою думку, я вважаю тощо). Теза ― це відповідь, яку ви ще маєте обґрунтувати в аргументах, навести до них приклади та зробити висновки. Отже, це той каркас, від якого залежать Ваші 20 балів. Зауважте, вона не має бути однозначною, бо аргументи не мають бути синонімічними переказами однієї думки. Тому перше речення тези ― це ваша згода/незгода з думкою, друге речення ви розкриватимете в аргументі №1, третє ― аргумент №2.
2. Аргументи (1)
По-перше, як я вже зазначив, інколи люди звинувачують свою долю через те, що в них щось не виходить. Насправді ж, вони заслуговували на це. 

Коментар: аргумент ― це доказ власної думки, яку ми наводимо в тезі. Ви можете використовувати мовні конструкції на зразок  «тому що», «це доводить», «свідченням цього є», «доказом цього може бути». Аргумент, наведений вище, містить незначні похибки. Спробуйте його відредагувати.
3а. Приклад з літератури чи інших видів мистецтв
Яскравим прикладом може слугувати головна героїня Тараса Григоровича Шевченка Катерина з однойменної поеми. Коли вагітну дівчину кидає москаль, усі почали сміятися з неї та зневажати, навіть рідна мати відцуралася її. Вона все звинувачувала навкруги, але проблема крилася лише в ній. Адже всі попереджали бідолашну, чим це може закінчитися.

Коментар: ви маєте використовувати мовні кліше «наприклад…», «(яскравим) прикладом може слугувати…», «не можна не згадати…», далі:
• проблема;
• автор твору, назва твору, жанр;
• художній образ (герой), через який розкрита проблема;
• цитата з твору (за бажанням учасника).
2. Аргументи (2)
По-друге, я часто чую від батька таку фразу: «Сильний шукає можливості, а слабкий ― причини». Цей афоризм є дуже влучним, бо сильна людина самостійно «гне свою лінію». 
3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя
У мене є старший брат, який жив у квартирі з нами до двадцяти років. Він не хотів працювати і вимагав гроші від батька. Одного разу його перестали спонсорувати, і Андрій не мав можливості «жити красиво». Перші роки брат звинувачував батька, але через декілька років зрозумів, що йому бажали тільки добра. За три роки з юного хлопця, котрий жив за рахунок батьків, він перетворився на велику людину. Зараз брат спокійно може забезпечити комфортне життя собі та майбутній родині.

Коментар: більшість з вас буде наводити приклад з життя. Головна умова ― нештучність. Це як приклад з літератури, тільки головним героєм є ваша подруга, брат, сестра, тато чи мама. Приклад з історії чи суспільно-політичного життя переконливіший, однак може містити фактичні помилки, які не підвищать бал.
4. Логічність і послідовність
Коментар: у власному висловленні має бути щонайменше 4 абзаци, кожен з яких має починатися мовними кліше: «я вважаю», «по-перше», «по-друге», «отже» ( або «на мою думку», «з одного боку», «з іншого боку», «таким чином»).
Не змінюйте місцями приклади з літератури чи життя, дотримуйтеся чіткої структури, і вас чекає гідний бал!
5. Висновок
Отже, кожен сам творець власної долі. Ніхто не завадить тобі досягти великих успіхів, якщо ти будеш багато працювати. Так само й в прірву ніхто тебе не може затягнути, окрім самого себе.

Коментар: висновок має відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і прикладів. Перше речення загальний висновок, друге ― до першого аргументу, третє ― до другого.
Порада четверта: потренуйтеся вдома разом з уявною схемою, адже структура ― це 12 балів з 20!

Порада п'ята: пишіть твори з перервою в один день. Не соромтеся звертатися до вчителя за порадою. Ви маєте до ЗНО «виписатися» та зрозуміти ваші типові помилки, щоб мати змогу їх уникнути на справжньому тестуванні.
Порада шоста: пишіть власне висловлення останнім на реальному ЗНО. Поясню чому: найскладнішою є частина №1 (українська мова). Вона забере найбільшу частину вашого часу. Виконуючи частину №2 (українська література), ви відпочинете й надихнетеся на приклад з літератури.
Порада сьома:у вас є чернетка! Вам достатньо 30 хвилин, щоб написати якісний твір. 15 хвилин на те, щоб переписати. Дотримуйтеся  правил переносу слів, використовуйте лише ті слова та конструкції речень, у правильності яких ви впевнені.
Наприкінці перефразую класика: «Не бійтесь заглядати в тестовий зошит: це джерело підказок, а не сумне провалля!» Тому працюйте, тренуйтеся, все у ваших руках!

Як змагатися з українською літературою, не читаючи її


Якщо бути відвертим, то змагатися з українською літературою, не читаючи її, доволі складно, тому наша система порад акцентує увагу виключно на типових завданнях з української літератури та сприятиме успішній систематизації знань.
Також дана стаття містить корисні посилання для тих, хто не дуже любить читати!
Порада №1. Контролюйте себе.
Завантажте актуальну програму підготовки до ЗНО, де прописані всі твори, з якими вам необхідно ознайомитися. Складіть список та покладіть на робочий стіл. Розподіліть твори на частини для перечитування. Ведіть запис боргів для тих творів, що ви не прочитали.
 Порада №2. Що краще читати: повний варіант творів або скорочений?
На практиці це не має значення. Проте не поспішайте цьому радіти. Якщо ви обираєте не філологічний напрям, то сміливо беріть хрестоматію. Майбутнім філологам краще читати повні твори, адже в університеті на вас чекає величезний об’єм літератури, а певний пласт вже прочитаної класики буде приємним бонусом.
 Порада №3. Читати очима недостатньо.
Озбройтеся олівцем та маркером. Підкреслюйте присвяти, описи головних героїв, географічні назви тощо.
Порада № 4. Чи потрібно знати біографію письменників?
Ні, роки народження та написання творів у вас запитувати не будуть. А от хто був «сонцепоклонником» чи «сонячним поетом» ― залюбки. Для цього після прочитання твору поцікавтеся критичним матеріалом про автора, перегляньте його світлини, знайдіть на карті України регіон, де він народився. Оживіть у своїй уяві класика.
Порада №5. Ведіть «читацький щоденник»
Це невеличкий зошит чи аркуші, де ви маєте занотовувати паспортизацію творів за такими пунктами:
  • літературний рід;
  • жанр;
  • тема;
  • головна ідея;
  • головні герої/дійові особи (виписуйте ключові слова з характеристик кожного героя);
  • сюжет (не пишіть текст, схематизуйте);
  • стиль.
Коментар: обов’язково виписуйте географічні назви, присвяти та назви розділів.
Порада №6. Більшість творів екранізовано. Дивіться фільми!
Список  творів та посилання на відео (аудіокниги):
Порада №7. Відокремте поезію XX ст. від прози.
Створіть один документ, де ви розмістите поезію за періодизацією. Систематично переслуховуйте її. Це справді діє. Список поезії та посилання на відео:
Порада №8. Систематизуйте власні знання!
Як тільки ви прочитаєте всі твори, необхідно буде систематизувати  знання. Самостійно розробіть тренажер:
  • справжнє прізвище письменника ― псевдонім
  • твір ― автор
  • твір ― жанр
  • твір ― стиль
  • головний герой ― головний герой (пара)
  • родина ― твір
  • твір ― географічна назва
  • характеристика героя ― ім’я ― твір, автор
  • слова героя ― ім’я ― твір, автор
  • присвята ― твір
  • розділ з твору ― твір
Коментар: опитуйте друзів, товариші нехай протестують вас.
Порада №9. Нехай вас не лякає теорія літератури.
Тропів та стилістичних прийомів безліч, але у вимогах до знань у програмі вказано не так багато. Вивчіть лише такі:
  • тропи (епітет, порівняння, метафора, гіпербола, літота, метонімія, синекдоха, оксиморон, персоніфікація, символ);
  • поетичний синтаксис (анафора, епіфора, алегорія, інверсія, антитеза, тавтологія, паралелізм, алітерація, асонанс).
Цих термінів для вас буде достатньо, щоб дати відповідь на одне! тестове завдання з теорії літератури.
Порада №10. Не забувайте про літературні угруповання та добу постмодернізму.
Складіть собі невеличкий список літературних угруповань. Сучасний літературний процес ви поверхово вивчаєте в школі. Вам необхідно  орієнтуватися в основних тенденціях та визначати найхарактерніші ознаки постмодернізму.
Порада №11. В усьому є послідовність.
Тест з української літератури йде в хронологічному порядку відповідно до того, як розвивався літературний процес. Наприклад, перше питання завжди стосується усної народної творчості, останнє ― постмодернізму!


Порада №12. Тренування, тренування і ще раз тренування!
Відсьогодні проходьте минулорічні тести ЗНО онлайн. Досвід свідчить, що учні, котрі долали поріг 190+, систематично виконували не лише штучні тести зі збірників, але й проходили всі оригінальні тестові завдання минулих років!
Успіхів вам і перемоги у двобої з тестом!

Короткий екскурс у мовну теорію


Порада №1. Якщо ви досі цього не зробили, знайдіть та ознайомтеся з програмою ЗНО з української мови і літератури. Мова ― це система, але ефективне вивчення передбачає блокове охоплення матеріалу. Ось вам посилання на актуальну програму підготовки до ЗНО-2017 з української мови та літератури, розміщену на офіційному сайті УЦОЯО.
Порада №2. Не намагайтеся повторити лише той матеріал, у якому ви маєте певні труднощі або взагалі не знаєте. Повторюйте навіть те, в чому ви добре орієнтуєтеся. Поступово, тема за темою. Практика доводить, що нові знання можуть витіснити вашу базу. Тому не лінуйтеся охопити все.
Порада №3. Можливо, вам буде складно зорієнтуватися в мовних розділах, тому далі ми спробуємо рухатися за темами і типовими завданнями в тестах.
Порада №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Вам необхідно буде знайти звук або порахувати кількість звуків і букв у слові. Звертайте увагу на твердість і м’якість (чи пом’якшення) приголосного звука, випадки асиміляції (уподібнення), спрощення та розміщення звуків.


Обов’язково в кожному тесті є завдання на наголос. Розподіліть слова, що ви вивчаєте, на три аркуші (це допоможе вам запам'ятати не окремі слова, а їх групи):
1. Наголос на перший склад
2. Наголос на другий склад
3. Наголос на третій склад
Потренуйтеся із наголосами на цьому корисному сайті.
 Порада №5. Лексика. Фразеологія. Складіть словничок лексичних помилок, підкресліть правильні форми та систематично повторюйте. Акцентуйте увагу на ПРАВИЛЬНИХ формах.
  В українській мові налічується безліч фразеологізмів. Найпопулярніші фразеологізми ви зможете знайти на цьому сайті, або скористайтеся словником (Ужченко В.Д. Фразеологічний словник української мови. — К. : Освіта, 1998. — 224 с.).
Зверніть увагу!
Прочитайте завдання на з'ясуйте: вам необхідно дібрати антонім чи синонім до фразеологізму. Це запорука успішного виконання подібних тестів!
 Порада №6. Будова слова. Словотвір. Слід пам’ятати, що слово має містити не лише спільний корінь, але й значення. Іноді термін «спільнокореневе» можуть замінити на «похідне».
 Також необхідно вміти визначати нульове закінчення в словах та знаходити слова, що закінчення не мають.

Порада №7. Морфологія. Іменник.У  процесі підготовки зверніть увагу на граматичну категорію роду, відмінка, написання й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові та прізвищ, кличний відмінок
У називному відмінку стоятимуть підмети, у знахідному ― додатки.
У кожному тесті є завдання, що присвячені ступеням порівняння прикметників.
 Зверніть увагу на типи відмінювання числівників та узгодження числівників з іменниками та уживання числівників для позначення часу й дати:
Потренуйтеся відрізняти правильні форми займенників від помилкових.
Зверніть увагу на те, що дієслово має форми: дієвідмінювані, відмінювані (дієприкметник) та незмінні (інфінітив, дієприслівник, форми на -но, -то). Навчіться відрізняти правильні форми дієслів від помилкових та закінчення наказового способу дієслова.
 Не оминайте правопис прислівників.
 Обов’язково потренуйтеся розрізняти частини мови. Це гарантовано забезпечить вам 4 бали.
 Порада №8. Синтаксис. Більшість тестів містять завдання саме синтаксичного характеру. Вам необхідно чітко розуміти межу між простим реченням, ускладненим однорідними членами речення, відокремленими означеннями (прикладками), обставинами і додатками, вставними словами і конструкціями, звертаннями, та складним реченням. Ці знання допоможуть вам успішно зорієнтуватися не лише в тестах на відповідність, але й у тих завданнях, що потребують однієї відповіді.
 Порада №9. Правопис. Цей розділ має бути окремим пластом для повторення. Для швидкої перевірки себе скористайтеся онлайн-джерелом «Словники України».
Основні розділи правопису для повторення такі:
  •  правопис літер, що позначають ненаголошені е, и, о.
  • спрощення в групах приголосних
  • м’який знак, апостроф
  • правопис префіксів пре-, при-, прі-, з-, с-, роз-, без, через-
  • подвоєння літер
  • правопис не з різними частинами мови
 Порада №10. Обов'язково проходьте тести ЗНО онлайн. Учні, котрі додали поріг 190+, систематично виконували не лише штучні тести зі збірників, але й проходили всі оригінальні тестові завдання минулих років.
Успіхів вам і перемоги у двобої з тестом!

Структура твору-роздуму

   

Приклади з літератури для написання                    власного висловлення








Тема творуПриклад  з літератури
«Погано, що порожні храми, ще гірше – пустота в серцях»     “Зачарована Десна” – Олександр Довженко“Мойсей” – Іван Франко
« Україна в огні» (фашизм) – Довженко
Зрада«Маруся Чурай» (Грицько ) – Ліна Костенко«Тіні забутих предків» (Палагна) – Михайло Коцюбинський
“Я (романтика)” – Микола Хвильовий
«Україна в огні» – Олександр Довженко
“Лісова пісня” – Леся Українка
«Чорна рада» — Пантелеймон Куліш
Підступність і конкуренція«Мартин Боруля» – Карпенко Карий“Мина Мазайло” – Микола Куліш
«Чорна рада » (Брюховецький)  —  Пантелеймон Куліш
«Катерина» – Шевченко
«Вершники» — Юрій Яновський
«Земля» — Ольга Кобилянська
«Місто « — Валер’ян Підмогильний
Патріотизм«Любіть Україну» — Володимир Сосюра«Україна в огні» — Олександр Довженко  (запорожець Заброда)
«Тигролови» — Іван Багряний
«Камінний хрест» — Василь Стефаник
«Гімн» — Іван Франко
«Зачарована Десна» — Олександр Довженко
Вірші Шевченка
«Чорна  рада» — Пантелеймон Куліш (Шрам)
«Лебеді материнства» — Василь Симоненко
“Два кольори” — Андрій Малишко
Доля“Україна в огні” – Олександр Довженко“Катерина” – Тарас Шевченко
“Тигролови” —  Іван Багряний
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — Панас Мирний
“Земля” – Ольга Кобилянська
Розкіш спілкування«Мина Мазайло» — Микола Куліш«Момент» — Володимир Винниченко
«Людина» — Ольга Кобилянська
Закони моралі“Маруся Чурай” – Ліна Костенко“Хіба ревуть воли…” – Панас Мирний
«Кайдашева сім’я» — Іван Нечуй-Левицький
“Тигролови” – Іван Багряний
Совість“Хіба ревуть воли…” – Панас Мирний“Я (романтика)” – Микола Хвильовий
«Україна в огні» — Олександр Довженко
«Земля» — Ольга Кобилянська
«Всякому місту звичай і права» — Григорій Сковорода
Життєва помилка«Місто» — Валер’ян Підмогильний«Хіба ревуть воли..» — Панас Мирний
“Я (романтика)” – Микола Хвильовий
«Подвійне коло» — Юрій Яновський
«Катерина» — Тарас Шевченко
Бідність і багатствоЛеся Українка: «В мужика землянка вогка, а в пана – хата на помості»“Маруся Чурай” (Маруся і Галя) – Ліна Костенко
“Земля” – Ольга Кобилянська
“Інститутка” — Марко Вовчок
«Хазяїн» — Іван Карпенко-Карий
Традиції та звичаї“Наталка Полтавка” — Іван Котляревський“Маруся” — Григорій Квітка-Основ’яненко
“Тіні забутих предків” — Михайло Коцюбинський
“Зачарована Десна” – Олександр Довженко
“Тигролови” – Іван Багряний
“Маруся Чурай” – Ліна Костенко
«Кайдашева сім’я» — Іван Нечуй Левицький
Кохання і ненависть«Маруся Чурай» — Ліна Костенко«Хіба ревуть воли…» — Панас Мирний
“Маруся” – Григорій Квітка-Основ’яненко
“Тіні забутих предків” – Михайло Коцюбинський
“Наталка Полтавка” – Іван Котляревський
“Лісова пісня” – Ліна Українка
«Місто» – Підмогильний
Батьківське піклування і материнська любов«Хіба ревуть воли…» — Панас Мирний«Максим Гримач»  — Марко Вовчок
«Маруся» — Григорій Квітка-Основ’яненко
Наталка у Шевченка
“Тигролови” — Іван Багряний
Своєрідність характеру «Я(романтика)» — Микола Хвильовий“Кайдашева сім’я” – Іван Нечуй-Левицький
“Земля” – Ольга Кобилянська (брати Сава та Михайло)
Добро і зло«Камінний хрест» — Василь Стефаник«Україна в огні» — Олександр Довженко
«Чорна рада» — Пантелеймон Куліш
Ідея, до якої йдеш«Місто» — Валер’ян Підмогильний«Я (романтика)» — Микола Хвильовий
«Хіба ревуть воли..» — Панас Мирний
«Людина» — Ольга Кобилянська
ЩастяСковорода: «Бути щасливим – пізнати себе чи свою природу, взятися за споріднене діло і бути з ним у злагоді»«Україна в огні» — Олександр Довженко
«Тіні забутих предків» — Михайло Коцюбинський
«Наталка Полтавка» — Іван Котляревський
“Тигролови” – Іван Багряний ( «Сміливі – завжди щасливі»)
Завзяття і праця«Кам’яний хрест» — Василь Стефаник«Місто» — Валер’ян Підмогильний
«Бджола та шершень» — Григорій Сковорода 
«Земля» — Ольга Кобилянська
«Хазяїн»  — Іван Карпенко – Карий
Життя – мистецтво«Інтермецо» — Михайло Коцюбинський«Момент» — Володимир Винниченко
Дружба, взаємовідносини«Хіба ревуть воли..» — Панас Мирний«Місто» — Валер’ян Підмогильний
«Потрібно цінувати те, що маєш. А не те, про що мрієш»«Місто» — Валер’ян Підмогильний«Маруся Чурай» — Ліна Костенко
«Момент» — Володимир Винниченко
«Земля» — Ольга Кобилянська
Пісня«Наталка Полтавка» — Іван Котляревський«Маруся Чурай» — Ліна Костенко



*******************************************************



Перевір свої знання!
Тренувальні тести з української мови та літератури 





********************************************************************

ВИЗНАЧЕНО ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2019



    Наказом Міністерства освіти і науки України від 28 вересня 2018 року № 1036 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року.
Відповідно до наказу реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 5 лютого до 25 березня 2019 року. Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 18 березня 2019 року.
    Звертаємо увагу на те, що додаткового періоду для перереєстрації учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року не передбачено. Тож змінювати реєстраційні дані можна буде тільки до 25 березня 2019 року.
     До 30 квітня 2019 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
     Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання почнеться 21 травня тестуванням з математики і завершиться 13 червня тестуванням з хімії. Тестування з української мови і літератури відбудеться 23 травня, з іспанської, німецької, французької мов — 27 травня, з англійської мови — 28 травня, з фізики — 30 травня, з історії України — 4 червня, з біології — 6 червня, з географії — 11 червня.
Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 25 червня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з математики, української мови і літератури та фізики буде оголошено до 14 червня, з іноземних мов та біології — до 20 червня, з історії України, географії, хімії — до 25 червня.

     Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (зокрема, учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та непідконтрольних Україні територій Донбасу), триватиме  з третього до 20-го травня 2019 року. Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднено до 30 квітня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання учасники додаткової сесії отримають до 18 липня.
             ***************************************
Дотримуйтесь структури твору-роздуму      
1.Теза
2. Перший аргумент
3. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва (живопис, музичне мистецтво).
4. Другий аргумент
5. Приклад із власного життя або історії
6. Висновок

 Кожен елемент пишеться з абзацу.



**************************************************************



Список літератури для ЗНО з української мови та літератури
стрілаУСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
Історична пісня «Ой Морозе, Морозенку»
Історична пісня «Чи не той то Хміль»
Маруся Чурай «Віють вітри»
Маруся Чурай «За світ встали козаченьки»«Дума про Марусю Богуславку»
Балада «Ой летіла стріла»
стріла
ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
«Повість минулих літ» (уривки про заснування Києва, про помсту княгині Ольги)
«Слово про похід Ігорів»
Григорій Сковорода «De libertate»«Всякому місту – звичай і права», «Бджола та Шершень», афоризми
стрілаЛІТЕРАТУРА КІНЦЯ ХІІІ-ПОЧ.ХХ СТ.
Іван Котляревський «Енеїда», «Наталка Полтавка»
Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»
Тарас Шевченко «Катерина», «Гайдамаки», «Кавказ», «Сон» («У всякого своя доля), «І мертвим, і живим, і ненарожденним…», «Заповіт»
Пантелеймон Куліш «Чорна рада»
Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
Іван Франко «Гімн», «Чого являєшся мені у сні», «Мойсей»
стрілаЛІТЕРАТУРА XX ст.
Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»,
«Intermezzo»
Ольга Кобилянська «Земля»
Леся Українка «Contra spem spero!», «Лісова пісня»
Микола Вороний «Блакитна Панна»
Олександр Олесь «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..»
Павло Тичина. «О панно Інно», «Пам'яті тридцяти»«Ви знаєте, як липа шелестить…»
Максим Рильський «Молюсь і вірю. Вітер грає…»
Микола Зеров "Київ - традиція"
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)»
Юрій Яновський «Дитинство»
Володимир Сосюра «Любіть Україну»
Валер’ян Підмогильний «Місто»
Остап Вишня «Моя автобіографія», «Сом»
Микола Куліш «Мина Мазайло»
Богдан-Ігор Антонич «Різдво»
Олександр Довженко «Україна в огні», «Зачарована Десна»
Андрій Малишко «Пісня про рушник»
Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти - людина...», «Задивляюсь у твої зіниці...»
Олесь Гончар «Залізний острів»
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном»
Василь Стус «Як добре те, що смерті не боюсь я», «О земле втрачена, явися!..»
Іван Драч «Балада про соняшник»
Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать», «Українське альфреско», «Маруся Чурай»
стрілаТВОРИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ-ЕМІГРАНТІВ
Іван Багряний «Тигролови»
Євген Маланюк «Стилет чи стилос?»
стрілаСУЧАСНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС
Загальний огляд, основні тенденції. Постмодернізм як літературне явище.
                                                                          джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар